Zo doen we dat
We waren in 1967 het eerste schoonmaakbedrijf dat ging schoonmaken in een zorgorganisatie. Sinds 2012 zijn we de enige landelijke en inmiddels ook grootste speler die zich volledig op de zorg richt. Anno 2019 gaan we een stap verder naar gespecialiseerde dienstverlening voor vijf verschillende zorgcategorieën: ouderenzorg, ziekenhuizen, geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg en academische ziekenhuizen. Hierdoor zijn we voor iedere opdrachtgever een specialistische gesprekspartner die weet waar de zorg van nu – én die van de toekomst – om vraagt.  Wij hebben onze operationele organisatie zo ingericht dat wij proactief kunnen inspelen op specifieke behoeften van de zorgorganisatie.

Méér betekenen

Doordat we als geen ander de klant én medewerker centraal stellen, zijn we uitgegroeid tot dé schoonmaak- en hygiënespecialist in de zorg. Van reguliere schoonmaak en infectiepreventie tot en met outbreak-control: we hebben de kennis en ervaring in huis. Bovendien zijn we de enige in Nederland die schoonmaakt bij een ebola-uitbraak. Naast vakkundig schoonmaken nemen onze medewerkers ook niet-zorggerelateerde werkzaamheden over van zorgmedewerkers.Bewezen kwaliteit dus, maar dat vinden we niet genoeg. We willen meer: meer betekenen voor ieder mens in de zorg. Met als ultieme doel dat iedere patiënt, cliënt of bewoner optimale zorg krijgt én daarbij de juiste beleving en ons VIP-dna ervaart.

Een positieve impact…
Om dat te bereiken, luisteren we heel goed naar waar onze opdrachtgevers van wakker liggen op facilitair gebied. Luisteren leidt tot inzicht en begrip, tot nieuwe kennis en ideeën, tot verbeteringen en innovaties. Onze zorgcategoriemanagers zijn een ster in luisteren en bieden interessante oplossingen. Bovendien delen we onze kennis, zowel intern als met onze opdrachtgevers, zodat we van elkaar blijven leren. Maar het belangrijkste is dat we altijd verder kijken. Zo hebben we diverse services ‘rond het bed’ ontwikkeld, bieden we zorgondersteuning en zoeken we voortdurend naar manieren om de zorg en de zorglogistiek optimaal te faciliteren. Een positieve impact dus, in de breedste zin van het woord.

…op ieder mens in de zorg
Een cruciale rol daarbij is weggelegd voor onze medewerkers. Zij staan immers dagelijks in verbinding met onze opdrachtgevers en de mensen aan wie zij zorg bieden. Mede daarom vinden we het welzijn van onze medewerkers zo belangrijk: in hun werk, maar ook persoonlijk. Binnen ons programma Vitaal vakmanschap, gericht op de duurzame inzetbaarheid, stellen we de behoeften van onze medewerkers centraal. Wij bieden ze hulpmiddelen om te werken aan hun vitaliteit, mobiliteit en talentontwikkeling. Daarnaast bieden we ze betekenisvol werk. Werk waarvan direct de toegevoegde waarde zichtbaar en voelbaar is in een veilige en gezonde omgeving waarbij vakmanschap, interactie en plezier centraal staan. Wij zijn met hen in gesprek, achterhalen én verwezenlijken verbeteringen. Daardoor werken onze medewerkers met betrokkenheid en bevlogenheid voor ons en zijn ze van grote waarde voor de zorgomgeving waarin ze werken én de mensen die daar verblijven. Zo brengen we positieve impact op ieder mens in de zorg.

Deel dit artikel: